czwartek, 19 kwietnia 2012

Life coaching

Life coaching to bardzo interesująca dziedzina wiedzy i, z mojego punktu widzenia, perspektywiczna branża biznesowa, ponieważ ludzie w życiowym pędzie i przy spadku siły relacji z innymi członkami społeczeństwa "zagubiają" się w otaczającej ich rzeczywistości. Zapominają o szczerości wobec siebie, partnera, rodziny i znajomych, a co więcej zanika u nich umiejętność zadawania sobie pytań mających za zadanie korygowanie swoich poczynań i postaw, a także poprawie naszego bytu na Ziemi. Life coaching różni się jednak zdecydowanie od zajęć z psychologiem. Spotkania z tego, co się do tej pory dowiedziałem, mają za zadanie wspólne poszukiwanie odpowiedzi na zaistniały problem w czasie szczerych rozmów z osobą, która takiej pomocy potrzebuje. Dla wielu osób (przyznam się szczerze również dla mnie, jeśli to ja bym musiał odpowiadać na szereg penetrujących moją prywatność pytań) spotkanie z life coachem byłoby udręką, ponieważ pytania drążą temat bez końca, aż do znalezienia satysfakcjonującej odpowiedzi. Może się to kojarzyć z policyjnym przesłuchaniem, ale podobno pomaga, a że sesje są niemiłosiernie drogie (czasami ceny dochodzą do 2000zł za spotkanie, a spotkań jest z reguły 6-8) sponsoruje się je w większości wyższej kadrze menadżerskiej lub specjalistom niezbędnym w przedsiębiorstwie, a mającymi na swojej zawodowej drodze przeszkody natury osobistej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz